Wśród nowatorskich technologii zastosowanych w nowym Lexusie GS 450h znalazł się energooszczędny układ sterowania nawiewem powietrza (S-Flow), opracowany z myślą o zapewnieniu wysokiej skuteczności przy mniejszym koszcie energetycznym.
Układ S-Flow jest dziesięciokrotnie wydajniejszy niż układ klimatyzacji w poprzednim wcieleniu GS. Funkcja detekcji obecności pasażera pozwala zamykać wyloty wentylacyjne przy siedzeniach, na których nikogo nie ma. Ponadto układ mierzy temperaturę otoczenia, temperaturę w kabinie oraz stopień nasłonecznienia, aby na tej podstawie dobierać odpowiednie parametry pracy. Za pomocą funkcji TAO (Temperature Airflow Output) intensywność nawiewu jest dostosowywana do każdego z siedzeń indywidualnie. Przy dużym obciążeniu (np. schładzaniu wnętrza latem lub nagrzewaniu zimą) układ klimatyzacji obejmuje swym działaniem całą kabinę, by szybko doprowadzić do uzyskania stosownych warunków termicznych. Po ustabilizowaniu temperatury wnętrza układ koncentruje swoje działanie tylko na tych miejscach, na których spoczywają podróżni.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lexusowa kilmatyzacja po nowemu