XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Lublin. Ruszyła produkcja samochodu dostawczego pasagon

Lublin. Ruszyła produkcja samochodu dostawczego pasagon
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Spółka DZT Tymińscy uruchomiła w Lublinie produkcję samochodu dostawczego o nazwie pasagon, następcy popularnego lublina. Auto ma trafiać na rynek polski, a także m.in. na rynki wschodnie.

"Rozpoczęliśmy tłoczenie elementów i kompletowanie podzespołów. Pierwsze pasagony zjadą z taśmy montażowej w lutym" - zapowiedział w poniedziałek prezes spółki DZT Tymińscy, Zbigniew Tymiński.

Tymiński przewiduje, że w pierwszym kwartale tego roku spółka wyprodukuje 200 samochodów. Docelowo, w ciągu trzech lat, chce dojść do produkcji około ośmiu tysięcy pasagonów rocznie. Będzie to jednak uzależnione od uzyskania kredytów, niezbędnych do powiększenia produkcji. "Ciężko się z bankami rozmawia, bo tu już zbankrutowało Daewoo i zbankrutował Intrall. Trudno przekonać, że Tymińskim się uda, ale jesteśmy dobrej myśli" - powiedział Tymiński.

Pasagon przeznaczony jest głównie na rynek polski, a w przyszłości także na eksport m.in. do krajów b. ZSRR oraz krajów arabskich i afrykańskich. Jego atutem ma być dobra jakość przy niskiej cenie, od 55 do 80 tys. zł w zależności od modelu i wyposażenia.

W lubelskiej fabryce Tymińskich zatrudnionych jest obecnie około 130 osób. Po uzyskaniu docelowej wielkości produkcji może znaleźć zatrudnienie około 350 pracowników.

Spółka DZT Tymińscy w 2009 r. kupiła część majątku produkcyjnego dawnej fabryki samochodów w Lublinie, który pozostał po bankructwach Daewoo Motor Polska i spółki Intrall. Zakład w Lublinie ma kontynuować wieloletnią tradycję wytwarzania tu samochodów dostawczych, najpierw żuka, a potem lublina. Nowy samochód, w porównaniu z lublinem, ma m.in. zmieniony wygląd, dłuższą ramę, powiększoną komorę silnika oraz mocniejszy 115-konny silnik z Andorii w Andrychowie, spełniający wymogi czystości spalin Euro 4.

Zakład DZT Fabryka Samochodów produkuje w Lublinie także terenowy samochód honker. W ubiegłym roku dostarczyła 60 tych samochodów dla wojska. Docelowo chce wytwarzać około dwóch tysięcy honkerów rocznie, także na potrzeby cywilne.

Historia rodzinnej firmy DZT Tymińscy rozpoczęła się na początku lat 90. od przejęcia spółdzielni w Siemiatyczach na Podlasiu, która wytwarzała tapicerkę do polskiego fiata 125p oraz elementy wyposażenie do samochodu polonez. Obecnie spółka produkuje kilkadziesiąt rozmaitych części i elementów wyposażenia do samochodów różnych marek.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lublin. Ruszyła produkcja samochodu dostawczego pasagon

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!