Od początku roku w Polsce wyprodukowano 401 326 samochodów osobowych i dostawczych, podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. To o 7,4% więcej niż rok wcześniej. Po czterech miesiącach wskaźnik wzrostu wynosił jednak ponad 9,6%, a więc tempo wzrostu wyraźnie słabnie.
Na czele ciągle jest Fiat Auto Poland z produkcją 260 tys. aut (+7,7% r/r). Najważniejszym modelem FAP pozostaje Panda (43,3% produkcji) przed "500" (33,3%) i Fordem Ka (20,4%).
Na pozycję wicelidera produkcji w Polsce powrócił Opel z 61 tys. pojazdów wyprodukowanych w Gliwicach (+50,9% r/r). Nietrudno domyślić się, że to wszystko dzięki modelowi Astra, który stanowi obecnie 66,3% produkcji.
Volkswagen Poznań wypuścił od początku roku 30 tys. aut osobowych (-13,4%). Większość krajowej produkcji stanowi VW Caddy (96,2%).
O ponad połowę spadła produkcja aut w żerańskiej FSO z wynikiem do końca maja: 15,5 tys. aut.
98% produkcji polskich fabryk samochodów trafiło na eksport.
Na rynku samochodów dostawczych Volkswagen wyprodukował od początku roku 29,3 tys. samochodów (+38,5%) a Fiat blisko 5,8 tys. (+32,8%), podaje IBRM Samar.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Majowe obsunięcie produkcji samochodów osobowych