Rozpoczęta przed kilku laty strategia międzynarodowego wzrostu zaowocowała rekordowymi latami dla firmy MAN Nutzfahrzeuge. Niezależnie od trudnej sytuacji rynkowej, MAN deklaruje kontynuację tej strategii. Powodem tego jest fakt, iż w średniej perspektywie czasowej popyt na transport w tzw. państwach BRIC - Brazylii z Ameryką Łacińską, Rosji z krajami WNP, Indiach i Chinach - zacznie ponownie istotnie wzrastać wraz z rozwojem infrastruktury.
W średniej perspektywie czasowej popyt na autobusy i ciężarówki będzie się odpowiednio zwiększał. W sumie kraje BRIC stanowią 40% światowej populacji, podczas gdy ich udział w globalnych wynikach ekonomicznych wynosi 10%. Roczny wzrost przed kryzysem w granicach 5-15% w jasny sposób pokazuje kierunek, w którym przesuwają się te szybko rozwijające się gospodarki. Obecnie firma MAN Nutzfahrzeuge i MAN Latin America produkują co drugą dużą ciężarówkę sprzedawaną w państwach grupy BRIC. W 2009 r. podjęto ważne decyzje strategiczne, ustalając kurs na te rynki: dzięki integracji MAN Latin America firma MAN stała się liderem rynkowym w Brazylii. W Chinach firma posiada 25% +1 udziałów w fabryce pojazdów komercyjnych, Sinotruk. Strategiczne partnerstwo z firmą Sinotruk, jednym z liderów rynku dużych ciężarówek w Chinach, obejmuje udzielanie licencji i rozwój nowej marki ciężarówek dla gospodarek i rynków rozwijających się. W Rosji firma MAN zdobyła pozycję największego importera ciężarówek i obecnie zaangażowana jest w trwałe rozszerzanie zakresu działalności. Od 2006 r. firma MAN Nutzfahrzeuge produkuje model MAN CLA w południowo-wschodniej Azji, w ramach spółki joint venture z hinduską firmą Force Motors Ltd. Model CLA przeznaczony jest na rynek indyjski i na eksport do Azji i Afryki.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: MAN: strategia "internacjonalizacji"