MAN prezentuje nowy autobus miejski z napędem hybrydowym, który ma pozwolić na ograniczenie do 30% zużycia oleju napędowego i emisji dwutlenku węgla.
Inżynierowie autobusowej części MAN wyselekcjonowali specyficzne elementy ruchu miejskiego: eksploatacja w mieście pojedynczych autobusów o masie do 18 ton charakteryzuje się niską prędkością średnią, bardzo częstym przyspieszaniem do prędkości 30-50 km/h i ponownym hamowaniem. W tradycyjnych autobusach energia kinetyczna uwalniana podczas hamowania zostaje po przekształceniu w energię cieplną utracona. Nowoczesny autobus niskopodłogowy wyposażony w szeregowy, hybrydowy układ napędowy magazynuje uwalnianą energię kinetyczną i wykorzystuje ją do napędzania pojazdu. Automatyczny system start-stop zastosowany w autobusach Lion’s City Hybrid ma pozwalać dodatkowo na ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Ok. 25-40% okresu eksploatacji autobusów miejskich przypada na postoje na przystankach lub na światłach.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: MAN wprowadza nową hybrydę