Pod koniec roku w Ludwigsburgu na pilotażowych urządzeniach rozpocznie się produkcja ceramicznych filtrów cząsteczkowych. Jak się szacuje będzie ich powstawać blisko 60 000 szt. rocznie. Urządzenie do produkcji wielkoseryjnej przewidziane jest na rok 2012.
Filtry cząsteczkowe znajdują zastosowanie w niemal wszystkich nowoczesnych silnikach Diesla. Urządzenia takie niemal w 100% wychwytują cząsteczki sadzy, jakie powstają w spalinach z silników. Napływające w kierunku filtra spaliny z silnika napotykają w filtrze cząsteczkowym oleju napędowego na strukturę zamkniętych kanałów. W regularnych cyklach regeneracyjnych zgromadzone w filtrze cząsteczkowym sadze są całkowicie spalane, a filtr przywraca swoją pełną wydajność wychwytywania zanieczyszczeń.
MANN+HUMMEL opracował nowe materiały . Zamiast aktualnie znajdujących się na rynku: kordierytu i węglika krzemu, nowy filtr składa się z aluminiowo-tytanianowego materiału ceramicznego, oksydowanego połączenia aluminium i tytanu. Nowy materiał ma charakteryzować się wyższą odpornością na temperaturę i podczas pracy wydłuża się znacznie mniej, aniżeli rozpowszechniony węglik krzemu.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.