Przez pierwsze trzy miesiące tego roku, wzrost odnotowała przede wszystkim rodzina modeli A3 (+43,8%), Audi Q3 (+9,6%) oraz Audi A6 (+8,1%). Popyt na ten model wzrósł szczególnie w Niemczech, o 19% od początku roku. Od marca, nowa generacja A6 jest dostępna również w USA, trzecim największym dla A6 rynku i tam właśnie wydatnie wpływa na wyniki sprzedażowe.
W Europie Audi odnotowało najlepszy kwartał w historii. Mimo nadal napiętych ramowych warunków ekonomicznych, koncern mógł zwiększyć sprzedaż w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy roku 2014 i pobić rekord sprzedaży 200 tys. aut (+3,4%, ok. 207 250 egz.). Ważnymi rynkami były przede wszystkim Niemcy (+10,2%, 73 208 aut) i Hiszpania (+7%, 12 322), gdzie mimo, że wyniki rynkowe znajdują się poniżej poziomu sprzed kryzysu w roku 2007, to wykazują stały trend wzrostowy. Pozycję Audi na półwyspie Iberyjskim budowały przede wszystkim SUV’y. Sprzedano tam 2 830 takich pojazdów (+22,8%). Spośród dziesięciu największych, europejskich rynków zbytu Audi, najszybsze tempo wzrostu w marcu odnotowała Belgia, gdzie sprzedaż wzrosła o 12,6%, do 4 115 egz.
W Polsce Audi sprzedało 762 samochody co oznacza spadek o 13,8 % w stosunku do marca 2014. Jednak w pierwszym kwartale ub.roku wielkość sprzedaży była pod dużym wpływem zmian w zasadach odliczania podatku Vat od samochodów rejestrowanych przez firmy.
źródło: Audi
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Marzec w Audi: lepiej być nie mogło