XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Mazda będzie gonić japońskich konkurentów

Mazda będzie gonić japońskich konkurentów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

2% rynku, 12-15 salonów sprzedaży - to plany, na pierwszy rok działalności, wracającej do Polski marki Mazda.

Od 2005 r. Mazda nie miała w Polsce przedstawicielstwa. Działała za to - z sukcesami - w każdym innym, europejskim kraju, wliczając w to Albanię i Białoruś. W Polsce auta sprzedawali jedynie indywidualni importerzy. Mazda Motor Europe ogłosiła, że od przyszłego roku będzie miała nad Wisłą przedstawiciela.

James Muir, dyrektor generalny Mazdy na Europę: - Poprawia się sytuacja gospodarcza, rozwija rynek motoryzacyjny, a dzięki temu, mamy szansę na zwiększanie sprzedaży.

Rzeczpospolita przytacza dane: - Przez pięć lat Mazda niemal podwoiła wyniki w Europie. W 2006 r. sprzedaż na Starym Kontynencie przekroczyła 300 tys. aut i była najlepsza od 15 lat.

Wojciech Halarewicz, dyrektor handlowy Mazda Motor Poland (wcześniej przez 11 lat związany z Fiatem): - Budujemy struktury w kraju od zera. Jestem pierwszym i na razie jedynym pracownikiem firmy, ale wkrótce zespół będzie się składał z ok. 20 osób. Stworzymy strukturę sprzedaży głównie na bazie istniejących dealerów innych marek. Chcemy, by sprzedawali w swoich salonach także mazdy. Ale nie rezygnujemy z tworzenia salonów od podstaw, jeśli będzie to uzasadnione. Stawiamy na kompleksową obsługę: sklep połączony z serwisem.

W przygotowaniu powrotu Mazdy na Polski rynek, Halarewicza wspierać będzie 45-letni Shun-suke Hamamoto, który pracuje w europejskich strukturach marki od 6 lat.

Polski debiut planowany jest na maj, gdy zaczną działać 3-4 markowe salony. Docelowo ma ich być 40, a każdy powinien rozprowadzać ok. 200 aut rocznie. Sprzedaż w pierwszym roku powinna przekroczyć 2 tys. pojazdów. Firma chce objąć najpierw 2, a potem 4% rynku. Bezpośredni konkurenci to marki japońskie.

W Polsce od początku dostępna będzie pełna gama modeli taka jak np. w Niemczech: serie 2, 3, 5, 6, sportowe MX-5 i RX-7, uterenowiony CX-7 oraz pickup BT-5O.

Wojciech Drzewiecki z Instytutu Samar wróży Mazdzie sukces, bo w Polsce jest znana i ma pozytywne konotacje.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mazda będzie gonić japońskich konkurentów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!