Mazda MX-5 z dwulitrowym silnikiem MZR jest teraz dostępna również z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Posiada ona funkcję Direct Activematic (DAM), która pozwala zmieniać biegi ręcznie, przy pomocy łopatek umieszczonych na kierownicy, bez konieczności przełączania w tryb manualny. Ma to zapewniać sportowe wrażenia i jest szczególnie przydatne podczas jazdy po wzniesieniach, w zakrętach lub przy wyprzedzaniu.
Gdy system kontrolujący skrzynię biegów ustali, że dalsza jazda na niższym biegu nie jest konieczna, mechanizm powraca do pracy w trybie automatycznym. System Activematic zawiera również funkcję Active Adaptive Shift (AAS), która monitoruje nachylenie drogi oraz analizuje zakręty, wychylenia pedału gazu i hamulca, przyspieszenie samochodu oraz sposób kierowania nim - w celu ustalenia optymalnej strategii zmiany biegów. Ma to zapewniać liniową, dynamiczną charakterystykę pracy skrzyni biegów, zgodną z zamierzeniami kierowcy. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, dwulitrowy silnik MZR rozwija 160 KM przy 6 700 obr/min i 188 Nm przy 5 000 obr/min. Ogranicznik obrotów ustawiono na 7 000 obr/min. Ta kombinacja układu napędowego zużywa wg deklaracji producenta średnio 7,9 l/100 km i emituje 188 g CO2/km.
W Polsce taka Mazda kosztuje nieco ponad 112 tys. zł.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mazda MX-5 po raz pierwszy w Polsce z automatem