Mazda pnie się w rankingu popularności

Mazda pnie się w rankingu popularności
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W 2014 roku sprzedano w Polsce ogólnie ponad 327 tys. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o niemal 13% w porównaniu do 2013 r. Mazda drugi rok z rzędu odnotowuje ponad 70% wzrost sprzedaży (odpowiednio 76% w 2013 r. i 77% w 2014), z wynikiem 7 531 samochodów w ub.roku. Dzięki temu Mazda awansowała na 15. pozycję w rankingu marek w Polsce i uzyskała 2,3% udziału rynkowego.

Od momentu rozpoczęcia działalności w czerwcu 2008 r. polski oddział Mazdy wydał klientom 25 291 samochodów. Marka ugruntowuje swoją pozycję na rynku, a relatywnie najwyższe wyniki osiągają modele szóstej generacji, oparte na technologii SKYACTIV i designie KODO: Dusza Ruchu. W 2014 r. największą popularnością cieszyła się Mazda3 (2 924 zarejestrowane egzemplarze), zaraz za nią Mazda6 (2 663 szt.) i CX-5 (1 646).

- Wprowadzenie na rynek Mazdy CX-5 w 2012 r. było przełomem dla Mazdy na całym świecie. To początek nowego rozdziału naszej historii, w której zapisują się również kolejne modele SKYACTIV - Mazda6 i Mazda3. Dzięki nim przyciągnęliśmy nowych klientów, również z marek segmentu premium, co pozwoliło nam na szybki rozwój, mowi Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland. I dalej: - Z niecierpliwością czekamy na wydarzenia rozpoczętego roku - w 2015, rodzina Mazdy znowu się powiększy. Wiosną zadebiutuje nowa Mazda2 oraz Mazda6 i CX-5 2015. W drugiej połowie roku wprowadzimy zupełnie nową Mazdę CX-3 oraz czwartą generację MX-5.

źródło: Mazda
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mazda pnie się w rankingu popularności

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!