Podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (IAA), Mazda zaprezentuje pierwszy japoński samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, współpracującym z katalizatorem połączonym z systemem redukcji selektywnej (Selective Catalytic Reduction, SCR). Technologia ta będzie oferowana klientom europejskim w odnowionej wersji sportowo-użytkowego crossovera CX-7 z silnikiem diesla, którego sprzedaż Mazda rozpocznie w październiku br.
Oczyszczanie spalin w systemie SCR odbywa się poprzez wtryskiwanie roztworu wodnego mocznika AdBlue ze zbiornika umieszczonego pod przedziałem bagażowym wprost do układu wydechowego, przed katalizatorem. Wywołuje to reakcję chemiczną, w której AdBlue zamienia ok. 40% tlenków azotu w nieszkodliwy azot.
Dzięki zwartej konstrukcji systemu SCR Mazda CX-7 z silnikiem wysokoprężnym ma identyczną pojemność bagażnika (455 l wg VDA) jak wersja z silnikiem benzynowym. Zużycie AdBlue zostało ograniczone do minimum. Przy normalnej eksploatacji zawartość zbiornika ma wystarczyc na co najmniej 20 000 km, co oznacza, że zapas roztworu uzupełnia się tylko przy okazji przeglądu okresowego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mazda pokaże pierwszy japoński samochód z systemem SCR