Mazda zapowiedziała utworzenie joint venture z firmą Sollersm, rosyjskim producentem samochodów. Spółka ma wytwarzać pojazdy zarówno na rynek rosyjski jak i dla innych rynków wschodzących.
W 2011 r. Mazda sprzedała w Rosji ok. 40 000 pojazdów, osiągając wzrost z roku na rok o ok. 60%, co stanowi dla firmy drugi co do wielkości rynek w Europie.
Wg szacunków, sprzedaż samochodów w Rosji może wzrosnąć w tym roku o 6% do 2,8 mln pojazdów. Co ciekawe szacunki w tym względzie są podobne zarówno wg prognoz rządu jak i niezależnych ekspertów. Do 2015 roku sprzedaż pojazdów w Rosji może osiągnąć poziom 4 mln pojazdów.
Sollers ostatnio związał się również z innymi partnerami m.in. z Ford Motor, aby skorzystać z rządowych zachęt w celu zwiększenia produkcji lokalnej.
Mazda, która wytwarza ponad 70% swoich samochodów w Japonii, eksportując ponad 3/4 produkcji, chce zwiększyć swoją aktywność poza granicami, aby uniezależnić się od kursu jena.
Firma z Hiroszimy wcześniej ogłosiła już plany budowy fabryki w Meksyku a pracuje również nad podniesieniem produkcji w Chinach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mazda/Sollers na rynek rosyjski ale nie tylko ...