W podwarszawskim Józefowie odbyła się oficjalna inauguracja działalności spółki Mazda Motor Poland (MMP). Kierownictwo firmy przedstawiło plany na najbliższe lata i zaprezentowało ofertę.
Zespół MMP to kilkanaście młodych osób, najczęściej z doświadczeniem w innych firmach motoryzacyjnych. Na czele zespołu Mazdy w Polsce stoją: Shunsuke Hamamoto - dyrektor zarządzający, Wojciech Halarewicz - dyrektor generalny, Łukasz Paździor - dyrektor handlowy, Sylwester Baczkowski - dyrektor marketingu, Magdalena Węglewska - dyrektor ds. PR, Maciej Hochman - dyrektor administracyjno-finansowy oraz Marek Siennicki - dyrektor ds. obsługi posprzedażnej.
W ofercie Mazdy dostępne są: Mazda 2, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Mazda MX-5 oraz Mazda CX-7.
W ciągu najbliższych 4 lat w samochodach z benzynowych zostanie wprowadzony Smart Idling Stop System wyłączający silnik w trakcie postoju np. na światłach, a następnie uruchamia ponownie, aby w ten sposób obniżyć zużycie paliwa i emisje spalin. Wkrótce na rynku pojawią się też samochody z silnikami zasilanymi bioetanolem E85.
Mazda wytwarza rocznie 1,3 mln aut. Główne fabryki znajdują się w Hiroszimie i Hofu. Jeste też prawie 20 zakładów na całym świecie. Europa jest drugim co do wielkości rynkiem sprzedaży firmy. w latach 2000-2006 sprzedaż netto w Europie wzrosła z 391 mln do 1,3 mld euro.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mazda w Polsce ruszyła