Od wprowadzenia na rynek w roku 2009, Mazda3 drugiej generacji jest jedną z najpopularniejszych ofert w segmencie. Dwa rodzaje nadwozia - sportowy, pięciodrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan - siedem silników, sportowa wersja wyposażenia oraz wyczynowa Mazda3 MPS sprawiły, że stała się bardzo popularna zwłaszcza w Europie.
Mazda wzbogaca gamę drugiej generacji Mazdy3, wprowadzając udoskonalony, zgodny z normą Euro 5, silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem common-rail 1.6 MZ-CD współpracujący z sześciobiegową skrzynią przekładniową. Silnik rozwija moc 115 KM przy 3 600 obr/min, i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 270 Nm między 1 750 a 2 700 obr/min. To przyrost o 12,5% wobec poprzedniej wersji. Nowy silnik ma zużywać ok. 4,4 l oleju napędowego na 100 km i emitować 117 g CO2 na km. Nowy rozrząd o dwóch zaworach na cylinder (SOHC) i niskim współczynniku oporów wewnętrznych oraz aluminiowy blok i pomniejszona pojemność skokowa czynią silnik lekkim i kompaktowym.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mazda3 ma nowego diesla