Mercedes liderem polskiego segmentu premium

Mercedes liderem polskiego segmentu premium
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W 2018 roku Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom ponad 20 tys. samochodów osobowych. Modele firmy ze Stuttgartu okazały się liderami m.in. w segmencie pojazdów luksusowych oraz SUV-ów.

Od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano w Polsce 20,1 tys. nowych aut osobowych Mercedes-Benz (bez osobowych wersji pojazdów użytkowych), czyli o około 22 proc. więcej niż w 2017 r. Cały polski rynek motoryzacyjny wzrósł w tym czasie o 9,4 proc. Ubiegłoroczny udział niemieckiej marki w sprzedaży nowych samochodów w naszym kraju zwiększył się o prawie 0,5 punktu proc., z 3,53 do 3,97 proc.

W grudniu Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom prawie 2,5 tys. samochodów osobowych, o 6,5 proc. więcej niż w 2017 r. W tym czasie polski rynek wyhamował o 5,5 proc.

Mercedes-Benz poza pozycją lidera segmentu pojazdów premium w Polsce utrzymał 10. miejsce w rankingu sprzedaży wszystkich marek samochodów osobowych. Producent tłumaczy to m.in. silną gamą modelową oraz premierami: Klasy A z inteligentnym asystentem głosowym "Hej Mercedes", odnowionej Klasy C, nowej Klasy G i czterodrzwiowej wersji coupe AMG GT.

W 2018 roku najlepiej sprzedawały się modele GLC i GLC Coupe. Łącznie na polskie ulice wyjechało blisko 4,8 tys. egzemplarzy wymienionych SUV-ów. Stanowiły one prawie 9 proc. całkowitej sprzedaży marki.

W 2018 r. polski rynek był dziesiątym na świecie i drugim w Europie, jeśli chodzi o liczbę dostarczonych egzemplarzy Klasy S marki Mercedes-Maybach i czwarte miejsce w Europie pod względem wolumenu samochodów Mercedes-AMG. Polski rynek awansował na 15. miejsce wśród największych rynków zbytu dla marki na świecie.

Mercedes-Benz zapowiedział, że w 2019 r. będzie kontynuować swoją rynkową ofensywę. W tym roku do salonów trafią Klasa B oraz nowa generacja GLE, a później najnowsza wersja czterodrzwiowego coupe CLA. Latem na drogi wyjedzie w pełni elektryczny model EQC - pierwszy osobny model nowej marki EQ, w której ofercie ma znaleźć się cała rodzina samochodów na prąd.

W 2019 r. spółka Mercedes-Benz Manufacturing Poland rozpocznie w Jaworze produkcję nowoczesnych silników wysokoprężnych przeznaczonych do modeli hybrydowych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mercedes liderem polskiego segmentu premium

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!