Mercedes-Benz restrukturyzuje globalną sieć produkcyjną i zamierza w ciagu 3 lat obniżyć średni czas wytwarzania samochodu do 30 godzin (w 2008 roku były to 43 godz.).
- Architektura Przednionapędowa Mercedesa (MFA) z zastosowanie w samochodach kompaktowych, takich jak Klasa A i Klasa B i będzie wykorzystywana w zakładach w niemieckim Rastatt, węgierskim Kecskemet i w Pekinie.
- Architektura Tylnonapędowa Mercedesa (MRA) dla reszty modeli marki, wykorzystywana w zakładach w Bremie i Sindelfingen (Niemcy), Vance, Alabama (USA) oraz East London (Republika Południowej Afryki).
Aktualnie Mercedes wykorzystuje cztery platformy: tyłno- i przednionapędową, układ napędu na wszystkie koła oraz specyficzną dla aut sportowych. Oprócz tego jest baza wykorzystywana dla 33-letniego SUV'a Klasy G w zakładzie w austriackim Grazu na mocy porozumienia z Magna Steyr. W 1995 r. Daimler miał 15 platform samochodów.
- W 2020 r. ponad połowa zdolności produkcyjnych Mercedesa ma funkcjonować poza Europą, mówił Bernhard na Węgrzech. Co najmniej 40% produkcji zespołów napędowych ma być wytwarzanych poza Niemcami (teraz produkuje się tam niemal 100%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mercedes: niezbędny jest wzrost efektywności