Dwupaliwowy Sprinter NGT, z możliwością zmiennego zasilania gazem ziemnym tej wiosny ma powiększyć gamę pojazdów dla firm.
Specjaliści z Mercedesa wyliczyli, ze koszty eksploatacji takiego pojazdu są do 30% niższe niż w przypadku silników wysokoprężnych. Pojazdy zasilane gazem ziemnym są przeznaczone dla osób przywiązujących znaczenie do wydatków. Jego zalety powinny procentować długoterminowo. Do 2018 w wielu krajach zachodnich będzie obowiązywała dla gazu ziemnego niższa stawka podatkowa. Gaz ziemny jest o ok. 50% tańszy niż benzyna, jeżeli brać pod uwagę wydajność. W wybranych krajach, dystrybutorzy paliw gazowych premiują zakup samochodów na gaz ziemny bezpośrednimi subwencjami lub bonami na paliwo. Są też instytucje kredytowe takie jak KfW, które udzielają kredytów na zakup pojazdu. Oprócz tego niektórzy ubezpieczyciele przyznają rabaty "ekologiczne". Samochody na gaz ziemny zarejestrowane jako samochody osobowe, jak Sprinter Kombi, są klasyfikowane pod względem podatku drogowego tak samo korzystnie jak samochody benzynowe z katalizatorem.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mercedes Sprinter dodaje gazu