Mercedes-Benz kontynuuje hybrydową ofensywę i otwiera nowy rozdział w dziedzinie wydajności luksusowych aut. Nową Klasę E 300 BlueTEC HYBRID wprawia w ruch 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm, połączony z motorem elektrycznym o mocy 27 KM i momencie 250 Nm. Efekt? Średnie deklarowane zużycie oleju napędowego ma wynosić 4,2 l/100 km.
- Dzięki technologii modułowej będziemy mogli szybko rozbudować ofertę o kolejne modele z napędem hybrydowym. Śledząc zróżnicowane wymagania na światowych rynkach, jesteśmy w stanie zaoferować dokładnie takie auta, jakich potrzeba na rynku, wyjaśnia Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG ds. badań i szef Mercedes-Benz Cars Development..
Wg zapewnień producenta nowe modele nie wymagają od pasażerów kompromisów, gdy idzie o przestrzeń w kabinie czy miejsce na bagaż. Elastyczność modułowej technologii hybrydowej pozwala na wykorzystanie jej elementów w różnych modelach, przeznaczonych zarówno do ruchu lewo-, jak i prawostronnego, a dodatkowe koszty związane z zastosowaniem hybrydowego układu napędowego są ograniczone. Z technologii tej korzysta już zresztą Mercedes-Benz S 400 HYBRID.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mercedes szczyci się najoszczędniejszą limuzyną