Opel Meriva EV to samochód który wygląda jak produkcyjny egzemplarz, ale w rzeczywistości ma służyć rozwijaniu wiedzy na temat inteligentnych rozwiązań napędów elektrycznych.
Pojazd wyposażono w baterię 16 kWh. Silnik elektryczny produkuje ok. 80 KM i 215 Nm momentu obrotowego. To, co wyróżnia Merivę EV od innych elektrycznych samochodów to dwukierunkowe gniazdo ładowania. Pozwala ono na naładowanie baterii z gniazdka 230V, lub specjalnej, 400 V stacji szybkiego ładowania. Jednak gniazdo jest dwukierunkowe a to oznacza, że Meriva może stać się źródłem prądu. Meriva EV służy również do testowania układów szybkiego ładowania (w mniej niż godzinę), a także do sprawdzania oprogramowania pomiędzy pojazdem i urządzeniem ładującym.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.