Z taśm fabryki Opla w hiszpańskiej Saragossie zjechał milionowy model Meriva. Jubileuszowy samochód posiada zamontowany silnik 1.3 CDTI i wyposażenie ecoFlex. Silnik modelu jest rozwinięciem konstrukcji małego diesla produkowanego w Bielsku Białej.
Opel wdrażając w 2003 roku produkcję Merivy wprowadził nowy segment samochodów - monocab. Od tego czasu mały van Opla zaczął dobrze "schodzić" w zachodniej i centralnej Europie. Odbiorcy docenili jego wszechstronności i elastyczność układu wnętrza. Charakterystyczny dla Merivy system FlexSpace pozwala optymalnie i łatwo wykorzystywać i rekonfigurować przestrzeń wewnętrzną bez konieczności demontażu siedzeń. Dzięki takiej koncepcji pięciomiejscowy model może być szybko przekształcony w pojazd cztero-, trzy-, dwu- lub jednomiejscowy z przestronnym obszarem ładunkowym.
Opel rozwinie innowacyjność w Merivie kolejnej generacji, która zadebiutuje w przyszłym roku. Charakterystycznym elementem nowego modelu z pewnością będzie system FlexDoors, w którym tylne drzwi otwierać się będą nietypowo "pod wiatr" - odwrotnie aniżeli przednie.
Pracownicy zakładu w Saragossie nie ukrywają dumy z faktu, że to już milionowa Meriva i w dodatku w wersji emitującej 134 g CO2 na 1 km. Model montowany jest w fabryce, gdzie powstają również Corsy i Combo, a która odgrywa znaczącą rolę dla gospodarki hiszpańskiej Aragonii.