Wszystkie opony produkowane w krajach Unii Europejskiej muszą po 1 lipca 2012 r. być oklejane etykietami zawierającymi informacje dotyczące wpływu opon na środowisko (energooszczędność i hałas) oraz na bezpieczeństwo (hamowanie na mokrej nawierzchni). Nowy przepis nakłada na producentów obowiązek etykietowania opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
- Klasy na etykietach nadają oponom akredytowane laboratoria w różnych krajach Unii Europejskiej. Warto podkreślić, że producenci spoza UE, którzy chcą sprzedawać swoje produkty w Europie, muszą spełnić wymogi europejskie i także uzyskać etykiety, wyjaśnia Tomasz Młodawski, ekspert ds. produktu Michelin Polska. - Po 1 lipca etykiety muszą być przedstawiane w drukowanych oraz dostępnych w Internecie technicznych materiałach promocyjnych opon. Te same informacje muszą znajdować się od 1 listopada na fakturach zakupu opon bądź być do niej dołączane, umożliwiając kierowcom porównywanie ich między sobą pod kątem trzech parametrów, dodaje Młodawski.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Michelin a etykietowanie opon