W pierwszym kwartale 2014 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie 4,8 mld euro, co jest zgodne z założeniami firmy na bieżący rok. Na wyniki Grupy pozytywnie wpływa poprawiająca się sytuacja na rynku sprzedaży opon.
Mimo wzrostu wolumenu sprzedaży na wynik finansowy Grupy negatywny wpływ miały kursy walutowe, zwłaszcza umocnienie euro w stosunku do innych walut.
Zgodnie z oczekiwaniami w I kw. 2014 r. popyt na opony szybko rósł na wszystkich rynkach z wyjątkiem Europy Wschodniej. Michelin podtrzymuje prognozę planowanego wzrostu sprzedaży w całym 2014 r. o 3%.
Grupa Michelin zamierza poprawić uzyskiwaną marżę, zachowując równowagę pomiędzy polityką cenową a kosztami surowców. Konkurencyjność Grupy jest utrzymywana zgodnie z założeniami.
Michelin podtrzymuje swoje cele na 2014 r. - wzrost zysku operacyjnego i osiągnięcie ponad 500 mln euro dodatnich przepływów pieniężnych, utrzymując jednocześnie wydatki inwestycyjne na poziomie 2 mld euro.
źródło: Michelin
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Michelin nad kreską po pierwszym kwartale roku