Podczas salonu samochodowego w Tokio Mitsubishi Motors Corporation pokaże m.in. kompaktowy model Mirage, który ma uosabiać strategię rozwoju modeli globalnych.
Nadrzędnym celem firmy MMC było osiągnięcie najniższego w tej klasie spalania (w wersji na rynek japoński), umożliwiającego przejechanie 30 km na każdym litrze paliwa. Firma przekonuje, że cel osiągnięto poprzez kompleksowe obniżenie masy własnej pojazdu, zmniejszenie oporów toczenia oraz zapewnienie lepszej wydajności paliwowej poprzez modyfikacje jednostki napędowej, przekładni, układu hamulcowego oraz ogumienia, a także opracowania aerodynamicznego nadwozia, które umożliwia ograniczenie oporu powietrza. Nowy Mirage najwcześniej (w marcu 2012 r.), pojawi się w Tajlandii.
Mirage to nie jest nowa nazwa w gamie Mitsubishi. Po raz pierwszy użyto jej do opisu rodziny aut stworzonych z myślą o oszczędności zasobów/energii/przestrzeni oraz odpowiednich osiągach w kompaktowym pojeździe, który zadebiutował w Japonii w marcu 1978 r.
Samochód ma 371 cm długości, 166,5 cm szerokości i 149 cm wysokości. Zabiera 5 osób, a napędzany jest trzycylindrowym silnikiem 1.0 MIVEC z systemem Auto Stop & Go. Napęd przekazuje przekładnia CVT.