Mitsubishi staje do walki o polski rynek

Mitsubishi staje do walki o polski rynek
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Mitsubishi ma 7-procentowy udział w rynku w Rosji, w Polsce - 1-procentowy. Japończycy postanowili dopaść Hondę i Nissana.

Japońskie firmy motoryzacyjne lubią rozgrywki we własnym gronie. Ich liderem jest Toyota. Potem rywalizują ze sobą Honda i Nissan. Do tej grupy chciałaby w ciągu kilku lat zbliżyć się marka Mitsubishi, produkująca prestiżowe, choć przez wiele lat dalekie od masowej sprzedaży, samochody osobowe i terenowe - czytamy w "Pulsie Biznesu".

- Toyota jest poza naszym zasięgiem. Będziemy jednak chcieli w ciągu kilku lat dogonić Nissana i Hondę - zapowiada w dzienniku Arkadiusz Tomala, dyrektor zarządzający MMC Car Poland, importera aut marki Mitsubishi.

Nie będzie łatwo. Ubiegłoroczna sprzedaż Mitsubishi wyniosła 2,2 tys. aut, podczas gdy Nissan umieścił na rynku 7,2 tys. - Mitsubishi nie ma w zasadzie samochodów, które umożliwiałyby znaczące zwiększenie sprzedaży. Model colt, który mógłby stanowić taką broń, nie ma atrakcyjnej ceny. Sądzę więc, że ciężko będzie się zbliżyć choćby do Nissana - twierdzi Wojciech Drzewiecki, prezes monitorującej rynek motoryzacyjny firmy Samar.

Sama spółka w krótszej perspektywie formułuje więc bardziej realistyczne cele. - W Rosji udziały w rynku wynoszą 7-8 proc. W krajach Europy Zachodniej jest to 1-2 proc. W Polsce mamy obecnie udział jednoprocentowy, a będziemy zmierzać ku górnej granicy z Europy Zachodniej. Sprzedaż powinna wzrosnąć z około 3 tys. na koniec tego roku do 5-8 tys. w 2010 r. - zapowiada w "PB" dyrektor Tomala.

Szanse są. Przez wiele lat firma oscylowała wokół magicznego progu 2 tys. aut sprzedawanych rocznie. W tym roku został on pokonany już w sierpniu. I dlatego Polska została uznana przez szefostwo firmy za perspektywiczny rynek, co może oznacza pierwszeństwo w dostępie do nowych modeli.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mitsubishi staje do walki o polski rynek

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!