Mocny start Mazdy

Mocny start Mazdy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ponad 50 aut sprzedała w Polsce Mazda w ciągu trzech pierwszych dni od rynkowego debiutu. Gdyby taka sprzedaż się utrzymywała, udział marki w rynku zbliżyłby się do 1% już w pierwszym, niepełnym roku działalności.

- Wyniki napawają nas optymizmem, choć trzeba pamiętać, że klienci długo czekali na Mazdę w Polsce i to nie są wielkości sprzedaży, które mogą się utrzymywać - mówi dla "Rzeczpospolitej" Wojciech Halarewicz, dyrektor generalny Mazda Motor Poland.

- Początkowo tej marce będzie bardzo łatwo. Nigdy nie było złych opinii na temat Mazdy. Nie było nawet przedstawicielstwa - jeśli z pojedynczymi egzemplarzami coś by się działo, nie mieliśmy na ten temat informacji - dodaje Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Firma nie była w ostatnich latach reprezentowana w Polsce, co tłumaczono trudną sytuacją na rynku, czyli spadkiem sprzedaży o połowę. - Dodatkowo auta produkowane w Japonii były obciążone bardzo wysokim cłem - przypomina Halarewicz. - Na starcie mieliśmy niekorzystną pozycję w stosunku do marek japońskich, ale produkujących w Europie lub Turcji, która jest w unii celnej. Od 2006 r. widzimy odbicie się rynku. Cło to już tylko 10% co przy efektywności kosztów produkcji w Japonii nie jest barierą. Z kolei akcyza na auta z silnikami do 2 litrów pojemności wynosi 3,1%, co dla nas jest bardzo korzystne - powiedział Halarewicz "Rz".

Te uwarunkowania Mazda chce wykorzystać do zdobycia w ciągu 2-3 lat 2% rynku. Nie da się jednak tego osiągnąć z 11 salonami, jakimi na razie dysponuje. - Do 2010 r. chcemy mieć 30-35 salonów - zapowiada Halarewicz. - Ale przez pierwsze 18-24 miesiące optymalne jest 13 salonów. Może jeszcze dodatkowe w Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, bo widzimy, jak te rynki się rozwijają - dodaje.

Przedstawiciele marki mówią o początkowej rocznej sprzedaży 1,5-1,7 tys. szt. Drzewiecki uważa, że to mogą być nawet 2-3 tys.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mocny start Mazdy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!