Flagowy model Skody występuje teraz również z silnikiem 2.0 TDI (170 KM), ze skrzynią DSG i napędem na cztery koła. Odświeżenie modelu Superb stało się też okazją do ulepszenia wszystkich jednostek napędowych, które powinny odznaczać się teraz o kilkanaście procent mniejszym zużyciem paliwa.
Z dwulitrowym TDI (170 KM) można stosować skrzynię DSG, połączoną z układem napędu na obie osie Haldex. DSG wyposażona jest w dwa sprzęgła, które niezależnie od trybu pracy - manualnego lub automatycznego - mają gwarantować płynność i szybkość zmiany przełożeń.
Układ Haldex czwartej generacji przez większość czasu kieruje moc silnika na przednie koła, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa.
Nieustannie kontrolowane są jednak takie parametry jak: prędkość obrotowa silnika, kąt skrętu kierownicy i przyczepność każdego z kół - tak, aby przez właściwą dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy osiami zagwarantować w każdej chwili pełną kontrolę nad samochodem.
Skoda informuje, że w gamie silników o mocach 125 - 260 KM wprowadzono modyfikacje poprawiające ich efektywność. Nop. podstawowa jednostka 1.4 TSI ma być teraz o 13% oszczędniejsza, zużywając średnio wg deklaracji od 5,9 l/100 km.
źródło: Skoda