Należący do Volkswagena oddział Moia przedstawił sześciosiedzeniowego elektrycznego minibusa, który ma umożliwić koncernowi wejście na rynek przejazdów współdzielonych. Flota 200 pojazdów trafi na ulice Hamburga w połowie 2018 roku.
Podobnie jak w wypadku Lyfta i Ubera, Moia będzie udostępniała przejazdy swoimi minibusami poprzez aplikację. Elektryczne vany wyprodukowane we współpracy z innym oddziałem VW są wyposażone w szybkie łącze bezprzewodowe, regulowane światła do czytania przy siedzeniach oraz porty USB. Akumulator minibusa Moia ma pozwalać na przejechanie ponad 300 km na jednym ładowaniu oraz na odzyskanie do 80 proc. w pół godziny.
Inaczej niż konkurencyjne firmy przygotowujące się do wprowadzenia na ulice autonomicznych taksówek, Moia planuje obsadzać swoje minibusy zatrudnionymi kierowcami, a także sprzedawać usługę operatorom flot i gminom. Według ubiegłorocznych zapowiedzi Moia ma ambicje stać się jednym z trzech największych światowych dostawców przejazdów współdzielonych.
Czytaj także: General Motors zbuduje własną flotę pojazdów autonomicznych
Moia rozpoczęła działalność w 2016 roku jako trzynasty oddział VW obok marek takich jak Audi, Porsche i Skoda w ramach dywersyfikacji źródeł przychodu po skandalu dieslowym. Konkurencyjny koncern Daimler wprowadził własną usługę przejazdów współdzielonych Car2Go już w 2008 roku i od tego czasu poszerzył swoją ofertę o aplikacje taksówkarską i transportu publicznego. Amerykańska firma General Motors chce od 2019 roku uruchomić własną flotę autonomicznych taksówek - równocześnie ze współpracującym z Volvo Uberem.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Moia w Hamburgu wprowadzi Volkswagena na rynek przejazdów współdzielonych