W przypadku magazynów energii elektromobilność ma dwa rodzaje oddziaływania – z jednej strony tworzy potrzebę budowania takich obiektów, z drugiej będzie jednym ze źródeł "surowca", pozwalającym na zwiększenie produkcji i obniżenie cen.
Rynek magazynów będzie się jednak rozwijał także dzięki wycofywaniu akumulatorów z samochodów elektrycznych. - Czas pracy baterii to 15 i więcej lat, ale ich sprawność już po 5-6 latach będzie zbyt niska na potrzeby samochodów. Wciąż jednak pozostanie wystarczająca dla potrzeb magazynów energii - powiedział Konrad Makomaski podczas sesji "Magazyny energii" w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2018.
Krzysztof Kochanowski, prezes zarządu, Stowarzyszenie Polska Izba Magazynowania Energii (PIME) widzi możliwość stosowania magazynów energii także w trakcji w trakcji tramwajowej i kolejowej. – Kiedy tramwaj rusza, jest bardzo wysoki pik zużycia prądu, a potem zapotrzebowanie spada. Zastosowanie magazynów pozwoliłoby zmniejszyć koszty związane z mocą zamówioną - powiedział Krzysztof Kochanowski.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Motoryzacja rozwinie magazyny energii