Ministerstwo Gospodarki poinformowało, że dofinansuje projekt produkcji w Gliwicach samochodów osobowych Astra IV w wersji trzy- i czterodrzwiowej. Wiele źródeł podchwyciło ten temat na swój sposób i w ślad za tym komunikatem poszedł drugi - medialny - że oto resort zapowiada nowy model z fabryki General Motors Manufacturing Poland (GMMP), bo tak zwie się gliwicka spółka. Tymczasem .... te auta już powstają i to od wielu miesięcy.
Szacowane koszty inwestycji realizowanej przez General Motors Manufacturing Poland przekraczają 325 mln zł. Z kolei łączne nakłady z budżetu państwa na realizację programu wieloletniego wyniosą 15 mln zł. Pomoc publiczna będzie stanowić uzupełnienie dofinansowania przyznanego w ramach poddziałania 4.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. To oznacza, że rząd po prostu "dorzuca się" do projektu, który od dawna jest prowadzony. Projekt wiąże się z powstaniem nowych miejsc pracy, które muszą być utrzymane przez co najmniej 5 lat, oraz wzrostem zatrudnienia w regionie w firmach kooperujących. Jak należy przypuszczać, nastąpiło to już zanim pierwsze Astry GTC i sedan zjechały z gliwickiej taśmy. Udzielenie wsparcia dla tej inwestycji zwiększyło szanse Polski w ubieganiu się o kolejne projekty GMMP i zatrudnienie kolejnych osób w sektorze motoryzacyjnym. To w dużej części też już raczej nastąpiło, bo Opel Gliwice ma obiecaną produkcję kolejnego auta - Astry V.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Na co rząd dał pieniądze Oplowi w Gliwicach?