Przedstawiony na salonie samochodowym w Genewie nowy Ford Focus z litrową jednostką benzynową EcoBoost zapowiada wprowadzenie na rynek najoszczędniejszych benzynowych modeli w historii marki.
100- i 125 KM silniki Forda Focus wykazują się najniższym w klasie apetytem na paliwo potrzebując odpowiednio: 4,8-5 l paliwa na 100 km przy emisji CO2 109 - 114 g na kilometr. Litrowy EcoBoost jest turboładowany oraz posiada bezpośredni wtrysk paliwa, osiągając wysokie parametry pod względem mocy i spalania. 3-cylindrowy blok silnika 1.0 ma rozmiary odpowiadające kartce papieru formatu A4. Wysoki moment obrotowy - 170 Nm - przy prędkości w przedziale od 1 400 do 4 500 obr./min. (lub 1,400 - 4,000 obr./min. w wersji 100 KM) ma pozwalać na ekonomiczny styl jazdy i dawać wrażenie mocy i momentu obrotowego silnika wysokoprężnego. Litrowy EcoBoost dostępny będzie jeszcze w tym roku również w Fordzie C-Max i nowym B-Max, a w dalszej kolejności w innych modelach Forda.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Najmniejszy silnik pod maską Forda