XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Narada o przyszłości Fiata i zamknięciu fabryki na Sycylii

Narada o przyszłości Fiata i zamknięciu fabryki na Sycylii
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Plany zamknięcia fabryki Fiata w Termini Imerese na Sycylii to główny temat piątkowych rozmów jego kierownictwa, przedstawicieli rządu Włoch i związkowców. Dyrekcja firmy nie chce utrzymywać zakładu, z którego produkcja ma zostać przeniesiona do Polski.

Zgodnie z intencją dyrekcji turyńskiego koncernu sycylijska fabryka ma zostać zamknięta pod koniec 2011 roku jako nieopłacalna. Fiat argumentuje, że musi dokładać około tysiąca euro do każdego montowanego tam samochodu.

Firma twierdzi, że produkcja lancii Ypsylon, które wyjeżdżają z tamtejszych taśm montażowych, jest najdroższa spośród wszystkich jej fabryk na świecie, ponieważ na wyspę trzeba sprowadzać części z całych Włoch, a także między innymi z Bielska, skąd pochodzą silniki diesla. Wcześniej w jednym z wywiadów dyrektor generalny firmy Sergio Marchionne mówił, że wolałby wypłacać pracownikom sycylijskiej filii pensje aż do ich emerytury, niż kontynuować tam produkcję.

Przeciwko planom likwidacji Termini Imerese gwałtownie protestuje od wielu tygodni około 1500 pracowników, a solidarność z nimi wyrażają załogi innych włoskich fabryk koncernu.

Podczas piątkowego spotkania w ministerstwie rozwoju gospodarczego w Rzymie dyrekcja Fiata powtórzyła, że nie jest w najmniejszym stopniu zainteresowana utrzymaniem działalności fabryki na Sycylii. Rząd włoski uważa natomiast, że zakład ten należy uratować i od zmiany decyzji Turynu uzależnia przyznanie wszystkim producentom samochodów bodźców finansowych, mających na celu zachęcenie klientów do zakupu nowych aut.

W związku z naradą, dziennik "La Repubblica" przypomniał znane od dawna plany Fiata, które mówią, że po zamknięciu w 2011 r. fabryki na Sycylii produkcja nowej wersji lancii Ypsylon zostanie przeniesiona do Polski. Z kolei z Tych do Pomigliano koło Neapolu przeniesiona ma być produkcja nowej Pandy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Narada o przyszłości Fiata i zamknięciu fabryki na Sycylii

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!