Firma NGK Spark Plug Europe została wyłącznym dostawcą platynowych świec zapłonowych, szerokopasmowych sond lambda oraz cyrkonowych sond lambda do nowego dwucylindrowego silnika Fiata 500C TwinAir (z fabryki FPT w Bielsku-Białej), który będzie dostępny na rynku od września 2010. W porównaniu do czterocylindrowych silników o podbnej mocy nowa jednostka napędowa zużywa o ok. 30% mniej paliwa i emituje 92 g CO2/km.
Aby wydobyć taką moc z lżejszego o 10% i mniejszego o 23% silnika od podobnych w tej klasie, oprócz turbodoładowania Fiat postawił na przedstawioną w 2009 r. elektrohydrauliczną technologię MultiAir. Umożliwia ona zmienne, dopasowane do obciążenia silnika sterowanie zaworami. Tak samo jak w czterocylindrowym silniku MultiAir, w silniku TwinAir Fiat również zdecydował się zamontować wyłącznie produkty NGK: świece zapłonowe i sondy lambda.
Specjalnie na potrzeby nowego silnika TwinAir firma NGK stworzyła platynową świecę zapłonową. Model dysponuje długim gwintem (26,5 mm) o średnicy 12 mm. Dzięki wyjątkowo cienkiej konstrukcji w kompaktowym silniku pozostaje więcej miejsca na kanały chłodzące. Cienkiej, stopniowanej elektrodzie środkowej świecy wystarczy małe napięcie zapłonowe i jest ona - tak jak elektroda masy - wyposażona w platynową płytkę. Z kolei metal szlachetny jest odporny na zużycie, dzięki czemu zapewnia niezawodność zapłonu i wydajność silnika w całym okresie użytkowania.
NGK dostarcza dla silnika MultiAir również szerokopasmową sondę lambda pod marką NTK jako sondę regulującą, sondę cyrkonową jako sondę diagnostyczną.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: NGK dostawcą dla MultiAir