Nie będzie zwolnień grupowych w Autosanie

Nie będzie zwolnień grupowych w Autosanie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nie będzie zwolnień grupowych w fabryce Autosan z Sanoka (Podkarpackie). Pierwotnie zarząd planował zwolnić ponad 90 osób, teraz powiadomił związki zawodowe, że wycofuje się z tego. Zwolnienia będą, ale tylko indywidualne - poinformował PAP w czwartek szef zakładowej Solidarności Zbigniew Krystyński.

Zarząd firmy o planach zwolnień grupowych powiadomił związki na początku czerwca. Zwolnionych miało być 92 pracowników. Redukcja zatrudnienia miała rozpocząć się od połowy lipca.

"W minioną środę prezes spotkał się ze związkami zawodowymi i przekazał informację, że zarząd wycofuje się ze zwolnień grupowych. Powodem są zamówienia na nowe autobusy, jakie udało się zdobyć. Nie będzie też przymusowej dwutygodniowej przerwy produkcyjnej w sierpniu, a taka była planowana. Prezes dodał, że będą jedynie zwolnienia indywidualne - ok. 40 osób. Nie wiemy na razie, kiedy miałyby być przeprowadzone" - powiedział Krystyński.

Dodał, że cieszy się, z takiej decyzji. Przypomniał, że związki zawodowe w Autosanie od początku były przeciwne zwolnieniom. W jego opinii każde uratowane miejsce pracy jest ważne, bo dzięki temu uda się uniknąć wielu rodzinnych tragedii.

"Z tego co powiedział prezes wynika, że zamówień na autobusy przybywa niemal z dnia na dzień. Mamy nadzieję, że uda się wyjść firmie na prostą" - powiedział Krystyński.

Do czasu nadania depeszy, PAP nie udało się skontaktować z prezesem firmy.

Pod koniec czerwca w rozmowie z PAP prezes Autosanu Wiesław Wyżycki mówił, że spółka ma problem tylko z zamówieniami w segmencie autobusów. "Jeśli chodzi o pozostałe produkty, takie jak elementy pojazdów szynowych, sytuacja jest dobra; żeby zrealizować te zamówienia załoga pracuje w nadgodzinach" - mówił Wyżycki.

Tłumaczył, że firma musi zredukować zatrudnienie z powodu fatalnego pierwszego półrocza, w którym nie było praktycznie zamówień na autobusy.

Autosan jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce, początek jej istnienia sięga 1832 roku. Obecnie oprócz autobusów, zakład produkuje dla wojska, m.in. kabiny szczelne elektromagnetycznie. Od 2001 r. projektuje i produkuje elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów. W tym zakresie współpracuje m.in. z PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego. W spółce pracuje ok. 900 osób.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!