Niemcy ze starszymi dieslami dostaną dwie formy pomocy

Niemcy ze starszymi dieslami dostaną dwie formy pomocy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Właściciele starszych samochodów z silnikami Diesla w Niemczech mogą wybrać między skorzystaniem z zachęt handlowych, a modyfikacją jednostki napędowej - wynika z uzgodnień koalicji rządowej, na które powołuje się agencja Reutera.

Po długich rozmowach kanclerz Angela Merkel i przedstawiciele partii rządzących ogłosili we wczesnych godzinach porannych porozumienie ws. działań na rzecz poprawy jakości powietrza w niemieckich miastach. Konsensus pozwoli uniknąć wprowadzania zakazu wjazdów do centrów kolejnych miast dla samochodów z silnikami Diesla.

Początkowo nie podano szczegółów porozumienia. Jednak z informacji Reutera wynika, że niemieckie koncerny motoryzacyjne zgodziły się zaoferować klientom program wymiany samochodów z silnikami wysokoprężnymi (spełniającymi standardy emisji Euro 4 i Euro 5). W tym celu oferowane będą zachęty handlowe lub upusty.

Właściciele diesli spełniających normę Euro5 mogą też zdecydować się na modyfikację silnika z wykorzystaniem systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Pozwala on na znaczne ograniczenie w silniku emisji cząstek stałych (PM) i tlenków azotu (NOx). Z dokumentu po spotkaniu koalicji wynika, że koszt tej modyfikacji powinny wziąć na siebie firmy motoryzacyjne.

W przypadku pojazdów dostawczych i vanów wykorzystywanych w handlu rząd dofinansowuje 80 proc. kosztu modyfikacji z wykorzystaniem SCR - podaje Reuters.

Dzień wcześniej minister transportu Niemiec Andreas Scheuer zapowiedział, że Volkswagen zgodził się pokryć część kosztów modernizacji starszych samochodów z silnikami Diesla, aby spełniały obecne normy.

"Uzyskaliśmy zobowiązanie od Volkswagena w sprawie modernizacji silników" - zapewniał Scheuer podczas internetowej rozmowy odbywającej się za pośrednictwem serwisu Instagram.

"Wprowadzenia zmian w jednostkach napędowych będzie kosztować około 3 tys. euro (od sztuki). VW pokryje 2,4 tys. z tej sumy. Obecnie musimy uzgodnić na forum koalicji, jak rozwiązać kwestię tych 600 euro" - tłumaczył. Jednocześnie zapewnił, że jego ugrupowanie, Unia Chrześcijańsko-Społeczna (CSU), sprzeciwia się obciążania kierowców kosztami modernizacji silników Diesla.

Według oficjalnych danych w Niemczech jest 3,1 mln samochodów z silnikami Diesla Euro 4 i 5,7 mln egzemplarzy z Euro 5. W kraju zarejestrowanych jest 46,5 mln samochodów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Niemcy ze starszymi dieslami dostaną dwie formy pomocy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!