XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nissan kolejną firmą motoryzacyjną inwestującą w sporty elektroniczne

Nissan kolejną firmą motoryzacyjną inwestującą w sporty elektroniczne
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Japońska firma motoryzacyjna Nissan ogłosiła współpracę z organizacjami e-sportowymi FaZe Clan i OpTic Gaming. Wcześniej w marcu niemiecki koncern BMW został sponsorem Cloud9 - podał serwis The Esports Observer (TEO).

Zgodnie z umową branding Nissana znajdzie się na koszulkach zawodników FaZe i OpTic, a samochody marki (Armada, Altima, Kicks i Leaf) będą pojawiać się w materiałach marketingowych obu drużyn. Dyrektor ds. mediów i aktywizacji północnoamerykańskiego oddziału Nissana Robert Cross przekazał w ogłoszeniu, że "streaming i e-sport są olbrzymią szansa dla wszystkich firm starających się dotrzeć do pokolenia Z i millenialsów".

FaZe utrzymuje składy grające zawodowo m.in. w strzelanki "Fortnite", "Counter-Strike: Global Offensive" oraz "Call of Duty". Konkurencyjny OpTic również prowadzi drużyny w tych kategoriach, a także w grze strategicznej "League of Legends". Organizacja stoi ponadto za uczestniczącą w lidze "Overwatch" formacją Houston Outlaws.

Nissan jest kolejną w tym roku firmą motoryzacyjną inwestująca w sporty elektroniczne. 9 marca umowę sponsorską z amerykańską organizacją e-sportową Cloud9 (drużyny m.in. "CS:GO", "LoL", "Dota 2" i "OW" - jako London Spitfire). Wcześniej w styczniu należące do Volkswagena Audi zawarło podobną umowę z organizacją Origen (właścicielem m.in. drużyny "CS:GO" Astralis, sponsorowanej przez markę od 2017 r.), a japońska Honda zdecydowała się na sponsorowanie Team Liquid. Z kolei Daimler wspólnie z FC Koeln wykupił 67 proc. udziałów w SK Gaming - przypomniał serwis Esports Insider.

Producenci samochodów inwestują nie tylko w formacje e-sportowe, ale też w same rozgrywki. Na początku roku Kia Motors dołączyła do sponsorów "LoL" European Championship (LEC). W lutym natomiast należąca do Daimlera marka Mercedes-Benz ponownie była jednym z głównych partnerów zawodów ESL One "Dota 2" w Katowicach, kontynuując prowadzoną od końca 2017 r. współpracę z firmą e-sportową ESL.

Serwis TEO przypomniał, że przed partnerstwem z organizacjami FaZe Clan i OpTic Gaming firma Nissan w 2013 r. jednorazowo wykorzystała w internetowej kampanii marketingowej ówczesny skład "LoL" Team Curse.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nissan kolejną firmą motoryzacyjną inwestującą w sporty elektroniczne

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!