Priorytetem Nissana na ten rok jest utrzymanie rentowności. Jak czytamy w "Pulsie Biznesu", japoński producent w tym celu tnie budżety, wstrzymuje podwyżki i przesuwa premiery aut.
Jak czytamy w "PB", w obawie o wahania kursów walut Nissan (na świecie i w Polsce) przesunął na przyszły rok premiery nowych modeli. Szef Nissana w Polsce przypomina, że w grę wchodzi m.in. model Pixo, robiony wspólnie z Suzuki. Innych nazw aut, których premiery przesunięto, nie ujawnia.
Dla planu obrony rentowności nie brakuje zagrożeń. O wiele trudniejszy niż w przypadku aut osobowych będzie rynek aut użytkowych (LCV), z którym firma wiązała duże nadzieje. Nissan liczy się m.in. z załamaniem sprzedaży pick-upów. Mimo dobrego pierwszego kwartału, poziom zamówień na te auta spadł o 80 proc., a w tym segmencie Nissan jest liderem.
W całym roku fiskalnym Nissan chce sprzedać około 1000 pojazdów użytkowych (spadek o ponad 50 proc.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nissan walczy o utrzymanie rentowności