Transporter, Caravelle, Multivan i California to cztery podstawowe wersje popularnego na całym świecie samochodu, który znalazł już miliony nabywców. Dla fanów tych modeli - rzemieślników, rodzin, biznesmenów i globtroterów - te uniwersalne samochody od lat są symbolem motoryzacyjnego światopoglądu, synonimem mobilności i wszechstronności.
Nadwozie odzwierciedla teraz w pełni nowe DNA designu Volkswagena. Widać to przede wszystkim w przedniej części samochodu. Nowe, oszczędniejsze i ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) posiadają teraz wtrysk Common Rail. Producent obiecuje, że dzięki nim zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 1,9 l, a emisja CO2 o 52 g/km. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5. Ponadto, po raz pierwszy na świecie, w tej klasie samochodów montowana jest opcjonalnie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Również jako opcja dostępny jest sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex IV generacji. Na przełomie roku Volkswagen Samochody Użytkowe będzie oferował wersję 4Motion także z DSG. Do tego zoptymalizowane: asystent ruszania pod górę, ESP, nowa funkcja świateł ostrzegawczych w światłach stopu oraz opcjonalne systemy wspierające kierowcę. We wnętrzu znaleźć można nowe zegary, kierownice, systemy nawigacji, tapicerki oraz inne elementy poprawiające ergonomię.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowa generacja Transportera - pierwsze fakty