PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe auta: cen cięcie, gięcie

Autor: Dziennik
21-05-2008 12:07

Ceny nowych samochodów od początku roku spadły nawet o 10%. Jednak największa fala obniżek czeka nas podobno w czerwcu i lipcu pisze Dziennik.

Większość koncernów motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku chce w czerwcu i lipcu obniżyć ceny modeli z rocznika 2008, donosi Dziennik. Nawet ci, którzy się od tego odżegnują, szykują się do wprowadzenia dodatkowych bonusów - postawią na bogatsze wyposażenie aut albo zaoferują lepsze warunki ubezpieczenia lub gwarancji.
W obu przypadkach za bonifikatami dla klientów stoi silny złoty. Umocnienie polskiej waluty wobec euro i dolara doprowadziło do tego, że za auto kupione w Eurolandzie płaci się w przeliczeniu na złote mniej niż rok czy dwa lata temu (wtedy za euro płaciliśmy nawet 4,2 zł, a obecnie ok. 3,4 zł). Na bezpośrednie obniżki cen już w pierwszym kwartale zdecydowały się: BMW, Mercedes, Toyota i Volkswagen. W maju dołączyły do nich Citroen, Mitsubishi, Volvo i Chrysler.

W sumie ceny nowych aut spadły od początku roku o 5-10%. - Na tym się jednak nie skończy - prognozuje dla Dziennika Wojciech Halarewicz, szef Mazdy w Polsce. - Prawdziwa fala obniżek dopiero przed nami - dodaje. A to dlatego, że sprzedaż aut z rocznika 2008 r. dopiero się rozkręca.
Do tej pory dealerzy wyprzedawali samochody, których nie udało im się sprzedać w ub.roku - te auta tradycyjnie sprzedawane są z upustem. To dzięki nim w I kw. br. dealerzy sprzedali niemal 87 tys. aut - o prawie 20% więcej niż rok temu. Ale dopiero teraz okaże się, czy podobną dynamikę uda im się utrzymać także w dalszej części roku.

Mają w tym pomóc nowe ceny na modele z rocznika 2008. Sprzedawcy szlifują oferty na letnie żniwa, które trwają od końca maja do początku lipca. Jednak jak mówi Maciej Kilim, zastępca kierownika działu sprzedaży i marketingu Toyota Motor Poland, niekoniecznie nowe oferty będą oznaczać obniżki cen. - Gdy obniżaliśmy ceny w lutym, mieliśmy nadzieję, że w ślad za nami pójdą, inne koncerny. Konkurencja poszła jednak w stronę superpromocji i obawiam się, że w przyszłości zamiast z obniżkami będziemy mieli do czynienia z tego typu ofertami - mówi Kilim. Wg menedżera Toyoty promocje cenowe mogą w przyszłości niekorzystnie wpłynąć na rynek bo trudno będzie przekonać klientów do zakupu bez megarabatu.

Innego zdania jest Sebastian Szczęsny, rzecznik Skoda Auto Polska. - Można obniżyć ceny modeli lub zwiększyć ich wartość dodatkowym wyposażeniem. My wybraliśmy tę drugą drogę i nie planujemy obniżek cen katalogowych. Na podobną drogę zdecydowały się też Fiat i Peugeot.

Przedstawiciela Skody i Peugeota nie podzielają też obaw Toyoty co do zgubnego wpływu promocji na przyzwyczajenia klientów. Ich zdaniem, jeżeli euro się umocni, a co za tym idzie ceny aut znów pójdą w górę, zmienić przyzwyczajenie klienta będzie równie trudno w przypadku obniżek, jak i promocji na nowe auta.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 261 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.