Po półroczu sprzedaż nowych aut w Polsce spadła o 4,5 proc. - wynika ze wstępnych danych, dotyczących sprzedaży, do których dotarła "Rzeczpospolita". Najbardziej ucierpiała sprzedaż Fiata i Volkswagena.
Według cytowanych w dzienniku ekspertów, spadek jest efektem ubiegłorocznego wyprzedzenia popytu, gdy sprzedaż napędzała perspektywa likwidacji kratki.
Jak czytamy w "Rz", od początku roku spadki odnotowały aż cztery z pierwszej piątki najsilniejszych marek. Niezagrożonym liderem polskiego rynku ze sprzedażą blisko 19,8 tys. aut pozostaje Skoda, której udało się poprawić wynik o 8,4 proc. Najbardziej zmniejszyły sprzedaż Fiat i Volkswagen – odpowiednio o 24,9 i 24,6 proc., a także Toyota i Ford – 18,2 i 12,8 proc.
Wzrostami sprzedaży mogą się pochwalić: Hyundai, Nissan i Chevrolet.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe auta się nie sprzedają