Nowe (choć znane) trendy w branży motoryzacyjnej

Nowe (choć znane) trendy w branży motoryzacyjnej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kryzysu w branży motoryzacyjnej już nie widać, są za to stosunkowo nowe zjawiska i procesy. Mirosław Michna, partner Firmy Doradczej KPMG wskazał podczas "motoryzacyjnej" debaty EEC na główne trendy w europejskiej motoryzacji, na które wskazywali w dorocznym badaniu przedstawiciele firm branży automotive. Stało się to przyczynkiem do szerszej dyskusji o sytuacji w sektorze.

Podstawowe kwestie biznesowe podnoszone przez menedżerów to wzrosty na rynkach wschodzących, rozwój istniejących technologii (np. downsizing i rozwój konwencjonalnych silników spalinowych), zwiększenie efektywności, oszczędności kosztów, wykorzystanie uniwersalnych platform i modułów. Daje o sobie znać potrzeba relokacji i racjonalizacji europejskiej produkcji, wrażliwej z perspektywy moto-branży. Wśród trendów technologicznych, najczęściej wymienia się: e-samochody, zastosowanie ogniw paliwowych czy usług mobilnościowych.



Branża automotive koncentruje się na rozwoju biznesu w sposób konwencjonalny, bez rewolucyjnych zmian, wskazują badania KPMG, które przywołuje M.Michna. W zakresie rejestracji nowych samochodów osobowych - na Starym Kontynencie dostrzec można coś w rodzaju stagnacji ale nie kryzysu. Trwa jednak batalia o odzyskanie stanu sprzed 7 lat. O wiele lepiej jest za oceanem a wyraźnie widać gwałtowny skok Chin (19 mln samochodów w 2014 r.).

Mimo, że nowości techniczne są szeroko opisywane i komentowane, to np. samochody elektryczne stanowią zaledwie 5% europejskiego rynku. Do roku 2025 roku jest szansa na uzyskanie 11-15%. Ogólnie, raczej nie przesiadamy się na samochody w nowych technologiach. Pojazdy autonomiczne: tutaj poważniejszego rynkowego ruchu nie należy się spodziewać wcześniej niż za 20 lat.

Ogólnie opinia specjalistów podpowiada, że przestajemy mówić o kryzysie, a raczej o konieczności wyrównania rynkowych dysproporcji. Polska musi szukać swojej szansy w wykorzystaniu innowacji i rozwoju produkcji regionalnej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe (choć znane) trendy w branży motoryzacyjnej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!