Bridgestone przekonuje, że realizowany w Europie nieprzerwanie od 2005 r. program inwestycji zakończył się sukcesem. Nowe fabryki oraz Europejskie Centrum Logistyczne w Bor (Czechy) podniosły wydajność produkcji oraz efektywność systemu zaopatrzenia. Jednocześnie we Włoszech otwarto Europejski Tor Testowy Bridgestone.
Wzrastające zapotrzebowanie na opony runflat, opony zimowe oraz opony wysokich osiągów na europejskim rynku opon osobowych, spowodowało zwiększenie wydajności produkcji w fabryce w Poznaniu. Ponadto w czerwcu '06 Bridgestone rozpoczął budowę w pełni zautomatyzowanej fabryki w Tatabanya na Węgrzech. Węgierski obiekt o wartości 190 mln euro pracuje przy zastosowaniu technologii BIRD (Bridgestone Innovative and Rational Development). Ten system produkcji automatyzuje cały proces, od przetwarzania materiałów do końcowej kontroli gotowych opon. Oficjalne otwarcie fabryki miało miejsce w kwietniu '08. Bridgestone rozpoczął również budowę fabryki produkującej ogumienie do samochodów ciężarowych i autobusów w Stargardzie Szczecińskim. Fabryka rozpocznie produkcję opon jeszcze w pierwszej połowie br.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe europejskie ośrodki badawcze Bridgestone