Po raz pierwszy przyszłe modele MINI będą korzystać zarówno z trzy-, jak i czterocylindrowych silników z większym zakresem osiągów. To bezpośredni rezultat doświadczeń rozwojowych Grupy BMW w dziedzinie technologii napędowych.
Wspólną cechą nowych jednostek napędowych jest technologia MINI TwinPower Turbo, która ma pozwalać na optymalizację osiągów i sprawności silników. W przypadku jednostek benzynowych, pakiet technologii obejmuje turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu zaworów ssących i wydechowych (podwójny VANOS), a w wersjach o większych mocach, bezstopniowo zmienne sterowanie rozrządu w opatentowanym przez BMW Group systemie VALVETRONIC. Silniki Diesla będą wyposażone w turbosprężarki, a także w najnowszą generację systemu bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. Wszystkie nowe silniki zostały zaprojektowane do typowej dla MINI konfiguracji poprzecznej względem osi pojazdu. Spełniają one normę czystości spalin Euro 6.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe MINI - innowacje MAXI