Firma Landi Renzo opracowała nową strategię sterowania wtryskiem gazu, chroniącą silnik przed przegrzaniem. Dzięki temu, jeżdżąc autem na gaz, nie trzeba już rezygnować z jego mocy. Technologia stworzona została na potrzeby modeli Skody.
W Fabii III po raz pierwszy zastosowany jest nowy, okrągły przełącznik ze wskaźnikiem ilości paliwa gazowego. Instalacja LPG zastosowana dla silnika 1.0 MPI ma zapewniać właściwą eksploatację samochodu również w przypadku działania funkcji Start-Stop. Gdy w samochodzie funkcja jest aktywna i podczas postoju zostanie wyłączony silnik, to jego ponowne uruchomienie odbędzie się na paliwie gazowym. W związku z tym nie powinno być większego zużycia benzyny.
Ponadto, powyżej prędkości 140 km/h następuje automatyczne przejście z zasilania gazowego na benzynowe, a gdy szybkość spadnie poniżej wskazanego pułapu, przywrócone zostaje zasilanie na gaz. Rozwiązanie to ma na celu chronić wnętrze silnika przed nadmiernym nagrzewaniem.
Można wybrać miejsce wlewu paliwa: albo w tylnym zderzaku albo pod klapką wlewu paliwa. W przypadku drugiego rozwiązania konieczne będzie stosowanie specjalnej redukcji, którą przy każdym tankowaniu trzeba wkręcić w specjalnie przygotowane złącze.
źródło: Skoda
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe rozwiązania dla układu LPG w Fabii