Od wprowadzenia na rynek europejski jesienią '08, Murano II jego atrakcyjność dla klientów ma wzrosnąć dzięki wprowadzeniu do oferty silnika Diesla. Wprowadzenie wersji z silnikiem wysokoprężnym zbiega się w czasie z pojawieniem się Juke jako czwartego członka rodziny crossoverów Nissana i rozpoczęciem sprzedaży odnowionej wersji modelu Qashqai.
Pod maskę Murano trafi zmodernizowany czterocylindrowy silnik 2.5 dCi, którego atutami mają być" potężny moment obrotowy, kultura pracy oraz mniejsze zużycie paliwa i obniżona emisja spalin. Silnik oznaczony symbolem YD25 został poddany kompleksowej modernizacji tuż przed jego wprowadzeniem w modelu Murano. Jednostka rozwija moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Zmiany wprowadzone w silniku obejmują nowy system bezpośredniego wtrysku paliwa wytwarzający ciśnienie 2000 bar zamiast dotychczasowych 1800 bar. Zwiększenie ciśnienia oznacza, że paliwo rozpylane jest na jeszcze mniejsze drobiny, co zwiększa efektywność spalania. Nowa głowica cylindrów z równoległymi kanałami poprawia efektywność wirowania w procesie spalania oraz płynność suwów ssania i wydechu. W nowej turbinie o zmiennej geometrii (variable nozzle turbo - VNT) hydrauliczny system sterowania zastąpiono zapewniającym szybsze reakcje sterowaniem elektrycznym.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe serce Murano