Od lipca 2014 paleta silnikowa nowego MINI ponownie się rozrośnie. W przyszłości oferta modelowa obejmie także wariant MINI Cooper SD jako najmocniejszą wersję turbodieslowską, a bazową specyfikacją będzie model MINI One First. Paleta silnikowa obejmować będzie cztery jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne - wszystkie będące zupełnie nowymi konstrukcjami.
Nowa generacja silników 3- i 4-cylindrowych, wyposażonych w technologię MINI TwinPower Turbo ma być skokiem w przód w zakresie wydajności. Silnik w modelu MINI Cooper SD to najmocniejszy turbodiesel, jaki kiedykolwiek pojawił się w ofercie marki. Dwulitrowa jednostka o czterech cylindrach rozwija maksymalną moc 170 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1 500 obr./min. Jego układ zasilania obejmuje turbinę o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny oraz szynę paliwową common rail z wtryskiwaczami zapewniającymi ciśnienie wtrysku 2 000 barów. MINI Cooper SD ma rozpędzać się do 100 km/h w 7,3 s. Opcjonalna automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach poprawia nieco przyspieszenie. Wg deklaracji auto zużywa średnio ok. 4 l/100 km, emitując 106-110 g CO2/km (ze skrzynią automatyczną: 104-108 g/km).
Nowe MINI One First wyposażone jest w nowe technologie: 3-cylindrowy silnik wyposażono w technologię MINI TwinPower Turbo, bezpośredni wtrysk benzyny oraz w pełni zmienne fazy rozrządu po obu stronach (Doppel VANOS). Jednostka rozwija moc 75 KM z pojemności 1.2 l, a maksymalny moment obrotowy to 150 Nm, od 1 400 obr./min. MINI One First ma rozpędzać się do 100 km/h w 12,8 s i średnio zużywać 5-5,2 l/100 km, emitując 117-122 g CO2/km.
źródło: BMW AG
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowe silniki w MINI