XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nowe zespoły napędowe Mazdy3

Nowe zespoły napędowe Mazdy3
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Tokio Mazda zaprezentuje niedawno wprowadzony na rynek model Mazda3 z różnymi typami silników. W odpowiedzi na coraz większe zróżnicowanie rodzajów paliwa, najnowszy model jest obecnie oferowany w kilku wersjach. Poza najnowszymi: benzynowymi, hybrydowymi (w Japonii) i wysokoprężnymi modelami silników SKYACTIV - japoński producent po raz pierwszy zaprezentuje samochód koncepcyjny Mazda3 SKYACTIV-CNG, zasilany gazem CNG.

Mazda3 to najpopularniejszy model w gamie, zapewniający ponad 30% globalnych obrotów Mazdy. To także trzeci z pojazdów nowej generacji, który został całkowicie przeprojektowany. Mazda proponuje nowy model jako "uniwersalne rozwiązanie". Każda Mazda3 może wykorzystywać różne źródła energii. Ponadto, niezależnie od typu paliwa, wszystkie modele w rodzinie Mazdy3 są wyposażone w silniki SKYACTIV.

Ze względu na rosnący popyt na pojazdy napędzane gazem CNG w samochodzie koncepcyjnym SKYACTIV-CNG zastosowano podwójny układ paliwa umożliwiający korzystanie zarówno z benzyny, jak i gazu CNG. Ponieważ silniki napędzane gazem CNG spalają paliwo pod wyższym ciśnieniem, a jednostka benzynowa SKYACTIV-G uzyskuje wysoki wskaźnik kompresji, można ją łatwo zmodyfikować na potrzeby gazu CNG, co wymaga tylko drobnych zmian.

Pojazdy napędzane CNG cechują się poziomem emisji niższym o ok. 20% w porównaniu z silnikami benzynowymi o tym samym skoku tłoka.

W modelu SKYACTIV-HYBRID - oferowanym wyłącznie w Japonii - połączono silnik elektryczny ze specjalnie zaprojektowanym dwulitrowym silnikiem benzynowym SKYACTIV-G.

Na targach w Tokio zaprezentowana zostanie także Mazda Atenza (Mazda6) ASV-5, wyposażona w nowe systemy bezpieczeństwa. Jeden z nich po raz pierwszy na świecie umożliwia samochodom z wewnętrznym autonomicznym czujnikiem komunikowanie się z innymi pojazdami na drodze.

źródło: Mazda
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe zespoły napędowe Mazdy3

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!