W 2011 r., Škoda sprzedała w Polsce 37 977 samochodów, o 192 szt. (0,51%) więcej niż rok wcześniej. Ponadto, podobnie jak w latach 2009-2010, uzyskała 1. miejsce w zestawieniu sprzedaży wszystkich producentów. Od czasu dominacji Fiata w latach 2000-2004, żadnej innej marce się to nie udało.
Drugio w rocznym zestawieniu Ford sprzedał 22 738 a trzeci - Volkswagen - 22 222 szt. nowych aut.
Najpopularniejszym modelem w Polsce w 2011 r. była Octavia. Zdecydowało się na nią 18 514 nowych nabywców. Średnia moc sprzedanej w minionym roku Škody to 105 KM, a najchętniej wybierany kolor - srebrny.
Na ubiegłoroczny sukces Škody złożyło się wiele czynników. Klienci decydowali się na auta w wersjach z silnikami benzynowymi, jak i jednostkami Diesla. Wśród nabywców znaleźli się klienci indywidualni i instytucjonalni. Nie bez znaczenia była możliwość zamówienia dedykowanych instalacji LPG. W 2011 r., w porównaniu z 2010 r., zanotowano ponad 80% wzrost sprzedaży aut marki zasilanych właśnie LPG.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy samochód Polaka to najczęściej Škoda