XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nowy Smart będzie elektryczny. Tak planują Daimler i Geely

Nowy Smart będzie elektryczny. Tak planują Daimler i Geely
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koncerny motoryzacyjne Daimler i Geely ogłosiły w czwartek, że w ramach spółki joint venture zamierzają odnowić markę Smart i przekształcić ją w producenta samochodów elektrycznych, wytwarzającego auta na terytorium Chin - podał serwis Automotive News Europe.

  • Spółka joint venture, w której firmy będą miały po 50 proc. udziałów, chce rozszerzyć dotychczasowy segment mikrosamochodów, dodając do portfolio auta klasy subkompakt (B-).
  • Produkcja odbywać się będzie w zbudowanej w tym celu fabryce w Chinach. Sprzedaż na rynkach światowych ma się rozpocząć w 2022 r.
  • "Będziemy razem projektować i produkować nową generację samochodów elektrycznych Smart, które połączą w sobie wysoką jakość i znane standardy bezpieczeństwa. Chcemy je sprzedawać w Chinach i na całym świecie"- zaznaczył szef Daimlera Dieter Zetsche, określając firmę Geely jako "mocnego partnera".

Daimler ma dzielić się z chińskim partnerem doświadczeniem z produkcji i inżynierii, a nad projektami nowych aut czuwać będą designerzy Mercedesa. Rozwiązaniami technicznymi zajmą się zaś pracownicy Geely.

Firmy nie zdradziły warunków finansowych podpisanej umowy, ale szczegóły dot. powołanej spółki mają zostać ostatecznie ustalone do końca bieżącego roku.

Obecnie wiadomo, że w sześcioosobowym zarządzie zasiądą: szef regionu Chin Hubertus Troska (Daimler), szefowa globalnej sprzedaży i marketingu Britta Seeger (Daimler), szef produkcji Markus Schaefer (Daimler), prezes Li Shufu (Geely), dyrektor generalny An Conghui (Geely) i dyrektor finansowy Daniel Donghui Li (Geely).

Według danych serwisu ANE światowa sprzedaż Smartów spadła w zeszłym roku o 4,6 proc. do poziomu nieprzekraczającego 129 tys. aut. Jak wskazano, marka ta notowała spadki od swojej premiery w 1998 r. Analitycy z firmy Evercore ISI szacują, że każdego roku może ona przynosić straty ok. 700 mln euro.

Strategią Daimlera na odnowienie marki ma być postawienie na młodego chińskiego konsumenta poruszającego się po mieście. Chiny pozostają największym światowym rynkiem motoryzacyjnym.

Ze względu na wysokie koszty baterii wykorzystywanych w samochodach wiele koncernów decyduje się na partnerstwa z chińskimi spółkami, by wykorzystywać niskie koszty lokalnej produkcji i rosnące zapotrzebowanie tamtejszego rynku na niewielkie pojazdy elektryczne.

Rywalizujące z Daimlerem BMW w ostatnim czasie ogłosiło podobną inicjatywę produkcji bezemisyjnych samochodów marki Mini w Państwie Środka - przypomniało ANE.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Nowy Smart będzie elektryczny. Tak planują Daimler i Geely

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!