Dwa pasy w jedną stronę i jeden w drugą, a za dwa kilometry zmiana - takie drogi od przyszłego roku zaczną powstawać w Polsce. Wystarczy prosty zabieg - zmiana oznakowania.
Życie Warszawy pisze, że GDDKiA chce przerobić ponad 4 tys. km dróg jednojezdniowych. Teraz mają one po jednym pasie ruchu w każdą stronę i szerokie, utwardzone pobocza. Pobocza znikną, a jezdnia będzie miała trzy pasy. Samochody pojadą najpierw dwoma pasami, po kilku kilometrach wysepka skieruje pojazdy z lewego pasa na prawy, a dwa pasy do jazdy pojawią się w drugą stronę. Zmiana ma następować co ok. 1,5 km. W nowym roku ma pojawić się 11 takich odcinków o długości 220 km pisze ŻW.
Nowe oznakowanie pojawi się m.in. na obwodnicach Kielc i Siedlec, na "siódemce" w okolicy Ostródy. Tam powstaną na początek 3 odcinki testowe. Eksperci z GDDKiA chcą sprawdzić, w jaki sposób oddzielić od siebie pasy ruchu. ŻW podaje, ze rozważana jest m.in. betonowa bariera na pasie dzielącym kierunki, wysepka lub wygrodzenie ze stalowych lin.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nowy sposób wytyczania tras?