Instytut badawczy JATO Dynamics, opublikował najnowszy raport dotyczący sprzedaży aut w Centralnej i Środkowej Europie (CEE). Raport obejmuje dane za pierwszy kwartał 2010.
W Polsce, wyniki sprzedaży rynku motoryzacyjnego spadły o 9,7%: w I kw. 2009 r. sprzedano 87 966 nowych aut, rok później, w I kw. 2010 nowych nabywców znalazło 79 404 pojazdów.
Spośród wszystkich marek, najlepiej w trudnym okresie radziła sobie Skoda - pomimo rynkowych spadków, sprzedaż marki wzrosła o 16,3%. Co więcej, czeski producent zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów, wyprzedzając Volkswagena i Renault.
Skoda sprzedała w regionie CEE w I kw. br. 30 074 pojazdów (w ub. roku: 25 852), podczas gdy drugi w zestawieniu Volkswagen sprzedał ich 16 275 (2009: 18 560). Na polskim rynku Skoda w I kw. 2010 sprzedała 9 230 aut, (+2,34% r/r).
Najlepiej sprzedającym się samochodem w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest Octavia, która wyprzedza inny model czeskiego producenta: Fabię. Octavia uzyskała najlepsze wyniki sprzedaży spośród wszystkich aut, a na rynku polskim zanotowała wzrost sprzedaży aż o 26,83%, osiągając poziom 4 779 szt.
Kolejne miejsca na liście bestsellerów regionu CEE zajmują: Dacia Logan (6 568 szt., -4.1 r/r), Volkswagen Golf (5 432, -17,1%) i Opel Astra (5 314, +7,4%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Obsunęła się sprzedaż aut w krajach CEE